Köpvillkor

Konsumentköpslagen (privata kunder) Jenny Almén Illustration tillämpar Konsumentköplagen (SFS 1990:932) samt Distansavtalslagen gentemot konsumenter. Som konsument har du därmed alla de rättigheter som omnämns i dessa lagar, bland annat tre års reklamationsrätt om du kan påvisa fabrikationsfel. Vid eventuell försening av produkter så har du som kund rätt att häva köpet om den nya föreslagna leveranstiden inte godtas. Har förskottsinbetalning gjorts för en produkt som får försenad leverans så har du möjlighet att häva köpet och pengarna kommer att återbetalas inom 20 dagar. 

Köplagen (juridiska personer) Jenny Almén Illustration tillämpar Köplagen (SFS 1990:931) gentemot juridiska personer, dvs. näringsidkare. Som näringsidkare har du därmed alla de rättigheter som omnämns i Köplagen.

Moms Samtliga priser är inklusive gällande moms.

Frakt Fri frakt inom Sverige. Inom EU tillkommer fraktavgift. 

Leveranstid Leveranstid inom Sverige om produkten finns i lager 2-5 arbetsdagar. Leveranstid inom EU om produkten finns i lager uppgår det till 2-8 arbetsdagar.

Betalning Vi erbjuder säkra betalning via Billmate Checkout. Du kan betala direkt, mot faktura eller dela upp betalningen.

Reklamation Kontakta alltid oss innan du skickar en vara i retur. Detta gäller även om vi har skickat en felaktig eller fel vara till dig. I samband med reklamationer och garantiärenden så står vi för frakten tillbaka till oss. Som privatperson har du enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt.

Ångerrätt, öppetköp och returer Du har som privatperson rätt att ångra ditt köp. Denna ångerrätt gäller 14 dagar för signerad konst från och med den dag då du har fått varan. Varan skall returneras i oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte då förseglingen/plomberingen brutits. Ångerrätten gäller ej för företag. Inköpet skall styrkas med inköpskvitto/order eller faktura. Kontakta oss vid åberopande av öppetköp innan varan skickas i retur. Vid öppetköp återbetalas hela summan för varan, exkl frakt. Du bekostar själv för spårbar returfrakt till oss.

Priser Priserna i Internetshoppen annullerar tidigare publicerade priser och erbjudanden, det är alltså priserna här som är korrekta. Vi reserverar oss för mellanförsäljning och prisändringar utom vår kontroll, då vi kan tvingas till en prishöjning. Vår målsättning är naturligtvis att alltid visa korrekta priser. Samtliga priser är inklusive gällande moms.

Eventuell tvist Vi tillämpar alltid konsumentköplagen och vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Fel vid leverans, transportskador Vi gör alltid reklamationen från oss, om du upptäcker transportskadan vid mottagandet skall du låta utlämningsstället skicka försändelsen i retur och direkt därpå kontakta oss, så vi kan lägga en ny order till dig samt göra en reklamation mot vår fraktpartner. Synliga skador på godset skall anmälas direkt vid mottagandet på utlämningsstället. Ett transportskadat gods skall anmälas till Posten på ankomstdagen. Dolda transportskador skall anmälas till Posten 020-232221 inom 7 dagar. Skulle något annat blivit fel i er leverans, fel vara eller fel antal, kontaktar du oss så åtgärdar vi felet omgående.

Orderbekräftelse på din lagda order Det är viktigt att du har fyllt i din korrekta e-postadress eftersom det är dit vi skickar en orderbekräftelse direkt efter köp. Om du mot förmodan inte skulle få en bekräftelse kan du kontakta oss för att förvissa dig om att orden verkligen kommit fram.

Kunduppgifter Jenny Almén Design är ansvarig för de personuppgifter som du lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör du det lättast genom att e-posta oss på jenny@jennyalmen.se

Minderårig? Om du är under 18 år måste du har målsmans tillåtelse att beställa från oss.